ERKAN Ortaokulu’nda, gençliğe adım atan ortaokul dönemindeki öğrencilerimizin fiziksel, duygusal ve bilişsel gelişimlerini desteklemek ve potansiyellerini en üst seviyeye çıkarmalarını sağlamak amacıyla bireysel farklılıkları göz önünde bulundurularak, öğrenmeyi öğrenmeye yönelik öğrenci merkezli bir eğitim süreci tasarlanmaktadır.
Öğrencilerimizin aktif rol aldığı eğitim tasarımımızda;
Bireyler yetiştirmeyi hedeflemekteyiz;
• Bilgiye ulaşma yollarını kullanarak, kendi öğrenme sürecini yöneten,
• Çözüm odaklı hareket eden,
• Sorgulama becerisini geliştirmiş,
• Yaratıcı düşünen,
• Temel becerileri sosyal ve çevresel konularla birleştirerek ulusal ve evrensel değerlerin farkında
Öğrencilerimizin aktif rol aldığı eğitim tasarımımızda;
Bireyler yetiştirmeyi hedeflemekteyiz;
• Bilgiye ulaşma yollarını kullanarak, kendi öğrenme sürecini yöneten,
• Çözüm odaklı hareket eden,
• Sorgulama becerisini geliştirmiş,
• Yaratıcı düşünen,
• Temel becerileri sosyal ve çevresel konularla birleştirerek ulusal ve evrensel değerlerin farkında
Araştırmacı eğitim anlayışı
Araştırarak öğrenme ve çözüm üretme odaklı metotlar ile zenginleştirilmiş eğitim programımız, öğrencilerimizin hatırlamalarını, anlamalarını, analiz yapmalarını, eleştirel yaklaşma ve denetleme becerilerini kazanmalarını, yaratıcılıklarını kullanmalarını ve takım üyesi bilinciyle çalışmalarını sağlar.
Eğitim programımız çerçevesi içinde, planlama, organize etme ve düzenleme becerilerinin kazanılıp geliştirildiği proje çalışmalarına da yer verilir. Ders bitimi Öğrencilerimizin ücretsiz etüt eğitimi ile Okulda görülen desteklendiği zaman kısa süreli hafızada tutulmasına yardımcı oluyoruz. Etüt çalışmaları öğrencilerin dersleri tekrar ve daha başarılı olması için yoğun şekilde çaba harcamaktayız.
Eğitim programımız çerçevesi içinde, planlama, organize etme ve düzenleme becerilerinin kazanılıp geliştirildiği proje çalışmalarına da yer verilir. Ders bitimi Öğrencilerimizin ücretsiz etüt eğitimi ile Okulda görülen desteklendiği zaman kısa süreli hafızada tutulmasına yardımcı oluyoruz. Etüt çalışmaları öğrencilerin dersleri tekrar ve daha başarılı olması için yoğun şekilde çaba harcamaktayız.
LGS sınavlara hazırlık
LGS doğrultusunda öğrenciler 8. sınıfta 6 dersten (Türkçe, Matematik, Fen ve Teknoloji, İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi, Yabancı Dil) kasım ve nisan aylarında merkezi yazılı sınavlarına girerler.
Yıllardır uyguladığı sistemli, yapıcı ve disiplinli eğitimiyle bu sınavda her yıl başarılara imza atan Erkan Okulları, merkezi yazılı sınavlarında öğrencilerinin başarıya ulaşmalarını hedeflemekteyiz. Okulumuzda Tarama ve Deneme sınavlarının sonuçlarına göre 7. Ve 8.sınıflarda seviye sınıfların da öğrencilerimiz sınava hazırlanmaktadırlar.
Milli Eğitim Bakanlığı’nın belirlediği müfredata % 100 uyumlu soru, sınav ve etütlerle sınava hazırlanan Erkan öğrencilerinin akademik başarısı kadar, zihinsel ve bireysel gelişimleri de destekliyoruz. Çözüm ortağımız Yaprak Psikiyatri psikologları ile eğitim koçlarımız öğrencilerimize odaklanma, konsantrasyon, motivasyon, dikkat taraması gibi atölyeler yaparak sınava hazırlamaktalar.
Yıllardır uyguladığı sistemli, yapıcı ve disiplinli eğitimiyle bu sınavda her yıl başarılara imza atan Erkan Okulları, merkezi yazılı sınavlarında öğrencilerinin başarıya ulaşmalarını hedeflemekteyiz. Okulumuzda Tarama ve Deneme sınavlarının sonuçlarına göre 7. Ve 8.sınıflarda seviye sınıfların da öğrencilerimiz sınava hazırlanmaktadırlar.
Milli Eğitim Bakanlığı’nın belirlediği müfredata % 100 uyumlu soru, sınav ve etütlerle sınava hazırlanan Erkan öğrencilerinin akademik başarısı kadar, zihinsel ve bireysel gelişimleri de destekliyoruz. Çözüm ortağımız Yaprak Psikiyatri psikologları ile eğitim koçlarımız öğrencilerimize odaklanma, konsantrasyon, motivasyon, dikkat taraması gibi atölyeler yaparak sınava hazırlamaktalar.
Ölçme ve değerlendirme
Uygulanan tüm sınavları ölçme değerlendirme birimimiz tarafından değerlendiriyor ve sınav sonucunda öğrencilerimize detaylı karnede yer alan cevap anahtarını, yanıtlarını, doğru sayısını, yanlış sayısını, başarı oranını, LGS puanını, kurum-okul-sınıf derecesini, ders bazında başarı grafiklerini sunuyoruz. Ayrıca 15 günde bir verilen ara karnelerde öğrencimizin nicelik ve niteliklerini içeren, her bir öğretmeninin görüşleri doğrultusunda, öğrencinin ders bazında hangi kazanımdan eksiklerinin olduğunu tespit ediliyor ve gerekli çalışmaları planlanıyoruz
Öğrenci merkezli eğitim
ERKAN Ortaokulu’nda öğrenme programımız, öğrencilerimizin sözel veya yazılı yönergelere dayalı soru sorduğu, tartıştığı, deney ve gözlem yaptığı, takım olarak çalıştığı; senaryo oluşturma, buluş yöntemini kullandığı, öğrenme sürecinde aktif rol aldığı eğitim anlayışı ile yapılandırılır.
Psikolojik danışmanlık ve rehberlik
Her çocuk özeldir eğitim anlayışımızla yola çıktığımız ERKAN Okulları’nda Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik birimimizin en büyük amacı her öğrencimizin kendine özgü öğrenme stilini ve zeka alanlarını belirleyerek, lise ve üniversiteye hazır; bilinçli ve mutlu bireyler yetiştirmektir. Öğrencilerimizin akademik, sosyal, kültürel, psikolojik gelişimleri sürekli izlenerek, problem önleyici, süreç odaklı yöntemler uygulanır ve velilerimizle iş birliği sağlanır.
Yabancı dil
ERKAN Ortaokulu’nda, dil bilgisel yeterliliğe ulaşmış öğrencilerimiz kendilerini sözel ve yazılı ifade edebildikleri çeşitli ulusal ve uluslararası projelere katılır. Dil analitik olarak incelenmeye başlanır ve edebi eserler incelenir. Öğrencilerimiz edindikleri bilgi ve düşünceleri ana dilde olduğu kadar, birinci ve ikinci yabancı dilde de yaratıcı ve akıcı bir biçimde ifade ederler. Okulumuzda İngilizce eğitimi seviye sınıflarında kur sistemi baz alınarak verilmektedir.
Öğrencilerimize kitapları doğrultusunda online ödevler verilerek, interneti daha doğru kullanmalarını sağlamaktayız. Okulumuzda her yıl ,Yurt dışında bir çok üniversitede geçerliliği olan ,TEOFL Junior, CAMLA sınavı ile öğrencilerimizin seviyelerini belirleyerek ,yurtdışı eğitimi ile tanışmalarını sağlamaktayız. Yapılan deneme sınavları sonucunda başarı elde etmiş, öğrencilerimizin sınav ücretleri okulumuz tarafından karşılanmaktadır.
Ortaokul 5. sınıf öğrencilerimiz 15 saat ağırlaştırılmış İngilizce programı uygulanmaktadır.8 saat main course ana ders, 3 saat okuma dersi,2 saat speaking teacher ile konuşma dersi,2 saat devlet İngilizcesi dersi verilmektedir. 6-7 sınıflarımızda 10 saat İngilizce programının 3 saat speaking teacher, 2 saat devlet ve 5 saat Teog sınavı için ders olarak verilmektedir. 8.sınıflarımızda 9 saat İngilizce programı 7 saat Teog sınavına hazırlık, 2 saat ana ders olarak verilmektedir.
Öğrencilerimize kitapları doğrultusunda online ödevler verilerek, interneti daha doğru kullanmalarını sağlamaktayız. Okulumuzda her yıl ,Yurt dışında bir çok üniversitede geçerliliği olan ,TEOFL Junior, CAMLA sınavı ile öğrencilerimizin seviyelerini belirleyerek ,yurtdışı eğitimi ile tanışmalarını sağlamaktayız. Yapılan deneme sınavları sonucunda başarı elde etmiş, öğrencilerimizin sınav ücretleri okulumuz tarafından karşılanmaktadır.
Ortaokul 5. sınıf öğrencilerimiz 15 saat ağırlaştırılmış İngilizce programı uygulanmaktadır.8 saat main course ana ders, 3 saat okuma dersi,2 saat speaking teacher ile konuşma dersi,2 saat devlet İngilizcesi dersi verilmektedir. 6-7 sınıflarımızda 10 saat İngilizce programının 3 saat speaking teacher, 2 saat devlet ve 5 saat Teog sınavı için ders olarak verilmektedir. 8.sınıflarımızda 9 saat İngilizce programı 7 saat Teog sınavına hazırlık, 2 saat ana ders olarak verilmektedir.
Sosyal sorumluluk
Sosyal sorumluluk projeleri Erkan Okulları’nda büyük önem taşır. Bu projelerin gerçekleştirilmesiyle, çevresel ve toplumsal farkındalığı gelişmiş, toplum olgusu oturmuş bireylerin yetiştirilebileceğine inanılır.
Velilere
Değerli Velimiz,
Çocuklarınızı dış dünyanın tehlikelerinden korumak için çoğu zaman tek başına dışarı göndermezken, yabancılarla konuşmamasını tembihlerken evde, gözünüzün önünde telefon ya da tableti başında vakit geçirmesi size onu daha güvende hissettiriyor olabilir. Ancak çocuğunuz sadece fiziksel olarak güvende olur.
İnternet ortamında, sosyal medyada (instagram, tiktok, youtube vb.), oynanan oyunlarda tahmin edilemeyecek kadar fazla tehlike; çocuğun kişilik, duygusal, sosyal, vb. gelişim alanlarını olumsuz etkileyecek içerikler, ahlaki değerlerini kötü etkileyecek örnekler var.
Sosyal medyada renkli, heyecanlı, neredeyse herkesin her zaman mutlu olduğunu gösteren bir dünya var. Çocuklar farkında olarak ya da çoğu zaman farkında olmayarak sosyal medyadaki hayatı kendi hayatlarıyla kıyaslayıp ‘bende ya da bizde yok’, ‘niye yok’, ‘niye biz de yapmıyoruz’ gibi düşüncelere kapılıp içinde bulunduğu yaşamı beğenmemeye, keyif almamaya başlıyor. Şükür duygusu zayıflıyor. Depresif düşüncelerin çoğalmasına sebep olup konsantrasyon bozukluklarının ortaya çıkmasına yol açıyor. Sizi ve değerlerinizi takip etmek ve örnek almak yerine, tanımadığınız ve belki de asla tanışmayacağınız kişileri takip edip örnek alıyorlar.
Çocukların oynadığı oyunların çoğu şiddet, çatışma, öldürme, argo içerikler üzerine kurulu. Duruma bu, ‘sadece bir oyun’ gözüyle bakılmamalı. Oyunlar çocukların kişiliği, davranışları, değerleri üzerinde ciddi anlamda etkili olabilmektedir. Nasıl ki oynanan zeka oyunları çocuğun zihinsel becerileri (stratejik düşünme, odaklanma, planlı hareket etme, öngörme vb.) üzerinde etkiliyse, şiddet içerikli oyunlar çocuğun kişiliği üzerinde etkili olup onları şiddete eğilimli hale getiriyor. Ve daha da kötüsü çocuğun dünyasında bu normalleşiyor. Günlük yaşamda, kişiler arasında yaşanan normal çatışmalarda uzlaşma becerisinden uzaklaşıp karşı tarafı kötü duruma düşürme ve intikam alma odaklı hareket edebiliyorlar. Acıma duygusu zayıflayıp empati kurmaktan uzaklaşıyorlar.
Özkontrol becerisi henüz tam gelişmemiş, eğlence ve haz odaklı hareket eden çocukların, teknolojiyi bilinçli ve fayda sağlayacak şekilde kullanmaları konusunda, anne babalarının desteğine, sınır koymalarına, ve kendilerini takip etmelerine ihtiyaçları var. Çünkü çocuklar kendilerine sınır koyma konusunda yeterli değillerdir.
Anne babaların, çocukların hangi oyunları oynadığını, sosyal medyada kimi takip ettiğini, hangi sitelerde vakit geçirdiğini yakından takip etmelidirler. Çocuğu olumsuz etkileyecek oyunlardan, sitelerden, youtuberlerden uzak tutmalıdırlar. Çocuğun teknolojik aletlerin başında ne kadar zaman geçireceği ve tam olarak ne yapacağı konusunda serbest olmayıp mutlaka bir kuralın olması gerekmektedir.
Çocuklarını çok seven ve düşünen siz değerli velilerimizin bu konuda yapılması gerekeni yapacağından şüphemiz yok.
Sağlıcakla kalın.
Ortaokul Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi
Çocuklarınızı dış dünyanın tehlikelerinden korumak için çoğu zaman tek başına dışarı göndermezken, yabancılarla konuşmamasını tembihlerken evde, gözünüzün önünde telefon ya da tableti başında vakit geçirmesi size onu daha güvende hissettiriyor olabilir. Ancak çocuğunuz sadece fiziksel olarak güvende olur.
İnternet ortamında, sosyal medyada (instagram, tiktok, youtube vb.), oynanan oyunlarda tahmin edilemeyecek kadar fazla tehlike; çocuğun kişilik, duygusal, sosyal, vb. gelişim alanlarını olumsuz etkileyecek içerikler, ahlaki değerlerini kötü etkileyecek örnekler var.
Sosyal medyada renkli, heyecanlı, neredeyse herkesin her zaman mutlu olduğunu gösteren bir dünya var. Çocuklar farkında olarak ya da çoğu zaman farkında olmayarak sosyal medyadaki hayatı kendi hayatlarıyla kıyaslayıp ‘bende ya da bizde yok’, ‘niye yok’, ‘niye biz de yapmıyoruz’ gibi düşüncelere kapılıp içinde bulunduğu yaşamı beğenmemeye, keyif almamaya başlıyor. Şükür duygusu zayıflıyor. Depresif düşüncelerin çoğalmasına sebep olup konsantrasyon bozukluklarının ortaya çıkmasına yol açıyor. Sizi ve değerlerinizi takip etmek ve örnek almak yerine, tanımadığınız ve belki de asla tanışmayacağınız kişileri takip edip örnek alıyorlar.
Çocukların oynadığı oyunların çoğu şiddet, çatışma, öldürme, argo içerikler üzerine kurulu. Duruma bu, ‘sadece bir oyun’ gözüyle bakılmamalı. Oyunlar çocukların kişiliği, davranışları, değerleri üzerinde ciddi anlamda etkili olabilmektedir. Nasıl ki oynanan zeka oyunları çocuğun zihinsel becerileri (stratejik düşünme, odaklanma, planlı hareket etme, öngörme vb.) üzerinde etkiliyse, şiddet içerikli oyunlar çocuğun kişiliği üzerinde etkili olup onları şiddete eğilimli hale getiriyor. Ve daha da kötüsü çocuğun dünyasında bu normalleşiyor. Günlük yaşamda, kişiler arasında yaşanan normal çatışmalarda uzlaşma becerisinden uzaklaşıp karşı tarafı kötü duruma düşürme ve intikam alma odaklı hareket edebiliyorlar. Acıma duygusu zayıflayıp empati kurmaktan uzaklaşıyorlar.
Özkontrol becerisi henüz tam gelişmemiş, eğlence ve haz odaklı hareket eden çocukların, teknolojiyi bilinçli ve fayda sağlayacak şekilde kullanmaları konusunda, anne babalarının desteğine, sınır koymalarına, ve kendilerini takip etmelerine ihtiyaçları var. Çünkü çocuklar kendilerine sınır koyma konusunda yeterli değillerdir.
Anne babaların, çocukların hangi oyunları oynadığını, sosyal medyada kimi takip ettiğini, hangi sitelerde vakit geçirdiğini yakından takip etmelidirler. Çocuğu olumsuz etkileyecek oyunlardan, sitelerden, youtuberlerden uzak tutmalıdırlar. Çocuğun teknolojik aletlerin başında ne kadar zaman geçireceği ve tam olarak ne yapacağı konusunda serbest olmayıp mutlaka bir kuralın olması gerekmektedir.
Çocuklarını çok seven ve düşünen siz değerli velilerimizin bu konuda yapılması gerekeni yapacağından şüphemiz yok.
Sağlıcakla kalın.
Ortaokul Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi