anadolu lisesi

ERKAN Anadolu Lisemizde eğitim 6 gün olup; 9. Sınıf itibari ile akademik programız da YGS-LGS sınavlarına hazırlığa yer verilirken; Öğrencilerin istek ve yetenekleri doğrultusunda çok yönlü bir eğitim verilmektedir.

Öğrencilerin kendilerini geliştirip yeteneklerine uygun alanlara yönelmeleri, doğru meslek ve üniversite seçimi için yoğun rehberlik çalışmaları yapılmaktadır.

 

ERKAN Anadolu Lisesi hazırlık sınıflarında yoğun bir İngilizce programı izlenir. Öğrencilerin günlük yaşantılarında yabancı dili etkin bir biçimde kullanabilmeleri, gelecekte, akademik ve iş hayatında başarılı olabilmeleri için gerekli altyapı kazandırılır. Bu alanda yıl boyunca yapılan çalışmalar, Sömestr tatillerinde düzenlenen yurt dışı yaz okullarıyla pratiğe dökülmekte ve öğrencilerimiz bu sayede yabancı dillerini geliştirme fırsatı bulmaktadır.

Okulumuzun AFS ( Türk kültür vakfı) ile iş birliği sonucu, AFS’li yabancı öğrenciler konuk edilerek, öğrencilerimizin farklı kültürler tanımasına olanak sağlanmaktadır.

Sosyal sorumluluk projeleri ERKAN Okulları’nda büyük önem taşır. Bu projelerin gerçekleştirilmesiyle, çevresel ve toplumsal farkındalığı gelişmiş, toplum olgusu oturmuş bireylerin yetiştirilebileceğine inanılır. Öğrencilerin yoğun akademik çalışmaları çok çeşitli sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif etkinliklerle desteklenir. Eğitsel kol ve kulüpler öğrencilerin sosyal gelişimlerine katkıda bulunurken farklı alanlarda kendilerini geliştirmelerine de olanak sağlar. Öğrenciler sosyal toplum bilincini kazanacakları etkinliklere yönlendirilir ve desteklenir.

Bireysel Psikolojik Danışma ve Rehberlik Hizmeti Büyüdükçe değişen ve değiştikçe de çevreyi, kendini, olayları algılama problemi yaşayan gençlerin desteğe ihtiyaç duydukları her an yanlarındayız. Bu görüşmelerde amaç sadece aksayan taraflara destek olmak değil, gelişime açık yönlerinde tespitinde yardım hizmeti vermektir. Birebir görüşmeler saygı, sevgi ve güven zeminine oturtularak devam ettirilir. 

Grupla Rehberlik Hizmetleri Ortak problem ve ilgi alanına giren öğrencilerle gruplar oluşturularak paylaşım dinamiğinden güç alarak mesafe aldığımız basamaktır. Özgüven eksikliği, sınav kaygısı, ders çalışma alışkanlığı vb. gibi sıkıntılar bunlardan birkaçıdır. Amaç; bireyin probleme bakışını zenginleştirmek ve ortak çözüm çerçevesinde sinerji oluşturmaktır.

Mesleki Rehberlik Çalışmaları Meslek seçimi insanın hayatına yön veren önemli kararlardan biridir. Seçtiği meslek, ilgi, yetenek ve kabiliyetleriyle örtüşmeyen bireyleri, mesai bitimini bekledikleri bir iş bekliyor olacaktır. Bizim için, bireyi bekleyen mutlu yâda mutsuz yarınlar anlamına gelen bu kararda çok hassas davranıyoruz. İlk adım olarak mesleğe atılan ilk adımı olan alan yönlendirmesiyle çalışmaları başlatıyoruz. Seçilen alanda bulunan mesleklerle ve bireyin yeteneklerini örtüştürmek amacıyla seminerler, işyeri gezileri düzenliyoruz.

İşyeri ve Üniversite Gezileri Meslek seçiminin önemine binaen, öğrencilerimizi lise hayatı boyunca çeşitli işyerlerine tanıtım amacıyla ziyaretlere götürüyoruz. Bu gezilerle öğrencilerin meslekleri yakından ve yerinde tanıma fırsatı bulmaları önemli bir artı olarak göze çarpmaktadır. Sınav motivasyonunu yüksek tutmak ve üniversiteleri daha yakında tanımak amacıyla zaman zaman üniversite gezileri düzenlemekteyiz. Amaç farklı üniversitelerin sunmuş oldukları imkânları yerinde görmek ve karşılaştırma yapma imkânı bulmaktır.

• YGS-LYS Deneme Sınavları Okulumuzda lise son sınıf öğrencilerimize 18 adet, 11.sınıflara 6 adet, 10. Sınıflara 6 adet, 9.sınıflara 6 adet deneme sınavı uygulanmaktadır. Bu sınavlar öğrencilerin sınav atmosferini birebir yaşamaları ve sınav stresini yenmeleri için, gerçek sınavla aynı şartlarda uygulanmaktadır. Yapılan deneme sınavlarının içeriği öğrencilerin kendilerini değerlendirmesi ve gereken önlemleri alabilmesi için ÖSYM'nin uygulamış olduğu sınavlarla aynı düzey ve içeriktedir. Sınav sonuçları her öğrenciye detaylı karne ve konu analizi olarak verilmektedir. Bu karneler danışman öğretmenlerce değerlendirilip, öğrencilere gerekli dönüşümler sağlanmaktadır.

• Anne-Baba’ların Sınav Sürecine Katılımı Öğrencilerin ders başarıları, tutum ve davranışları, aile-içi ilişkileri, öğretmen ve arkadaş ilişkileri konusunda velilerle bireysel görüşmeler yapılmaktadır. Sürece velileri aktif şekilde dahil eden bir çalışma döngüsü kurulmuştur. Her 3 deneme sınavından sonra, danışman veli grupları Rehberlik Servisinde toplanıp durum değerlendirmesi yapmaktadır. Alınacak önlemler, performans ve desteklenecek noktalarla ilgili kararlar alınmaktadır.